VILINSKA BAJKA – ILITI IZ KOG SNA NAS BUDI PRIČA TRNORUŽICA?
PRIČA TRNORUŽICE I COVIDA-19
Bajke imaju duboka značenja, a ova bajka je izuzetno aktuelna u današnje vreme. Kao što znamo, priče, bajke i njihovi akteri nas uče i isceljuju. A kakvu smo povezanost Trnoružice sa Covidom prepoznali? Odmah ćemo vam i to ispričati…
Priča o Uspavanoj lepotici počinje tako što kraljevski par dobije dete nakon veoma dugog čekanja. Želeći da podele svoju radost, rešili su da naprave veliko slavlje. U kraljevstvu je bilo 13 vila. Ni dobre ni loše vile. Jednostavno, samo vile.
Za proslavu rođenja princeze Trnoružice (uspavane lepotice), njen otac je odlučio da pozove samo 12 vila, iako ih je bilo 13, jer je smatrao da bi trinaesta donela nesreću, pa odluči da tu jednu vilu ne pozove. Sa tim je oštećen ženski princip. Kralj – koji u priči simbolizuje nefleksibilni, isključivi, destruktivni muški kvalitet – odlučuje da pozove samo 12 vila. Broj 13 je ženski. U drevna vremena se godina računala po tome koliko punog meseca je prošlo i po tome je 13 punih meseca činilo jednu godinu.
Ali mi već znamo, ono što isključujemo od toga će nastati zlo, pa se i nepozvana vila kasnije pojavila na ceremoniji kao veštica sa zmajevom kosom i izgovorila kletvu devojčici: da je u petnaestoj godini ubode vreteno i da padne mrtva. Kletvu je dvanaesta vila ublažila da devojčica zaspi na sto godina. Kralj naredi da u kraljevstvu spale sva vretena. Međutim, ostalo je jedno vreteno u kuli dvorca. Kada je princeza napunila 15 godina i, istražujući dvorac, stigla do kule gde je bilo vreteno, ubode prst i zaspi na sto godina. Kletva je bila toliko jaka da su i ljudi u palati zaspali, pa je dvorac potpuno obrastao biljkama. Nikom nije polazilo za rukom da preseče trnovitu živu ogradu, dok jednog dana nije naišao kraljević koji je sa svojim oštrim mačem prokrčio put do palate i poljupcem probudio usnulu princezu. Nakon toga su se svi u palati probudili i živeli srećno do kraja svog života.
Ilustracija: Honeysuckle – Josephine Wall Art Print
VILINSKA BAJKA – ILITI IZ KOG SNA NAS BUDI PRIČA TRNORUŽICA?
PRIČA TRNORUŽICE I COVIDA-19
Bajke imaju duboka značenja, a ova bajka je izuzetno aktuelna u današnje vreme. Kao što znamo, priče, bajke i njihovi akteri nas uče i isceljuju. A kakvu smo povezanost Trnoružice sa Covidom prepoznali? Odmah ćemo vam i to ispričati…
Priča o Uspavanoj lepotici počinje tako što kraljevski par dobije dete nakon veoma dugog čekanja. Želeći da podele svoju radost, rešili su da naprave veliko slavlje. U kraljevstvu je bilo 13 vila. Ni dobre ni loše vile. Jednostavno, samo vile.
Za proslavu rođenja princeze Trnoružice (uspavane lepotice), njen otac je odlučio da pozove samo 12 vila, iako ih je bilo 13, jer je smatrao da bi trinaesta donela nesreću, pa odluči da tu jednu vilu ne pozove. Sa tim je oštećen ženski princip. Kralj – koji u priči simbolizuje nefleksibilni, isključivi, destruktivni muški kvalitet – odlučuje da pozove samo 12 vila. Broj 13 je ženski. U drevna vremena se godina računala po tome koliko punog meseca je prošlo i po tome je 13 punih meseca činilo jednu godinu.
Ali mi već znamo, ono što isključujemo od toga će nastati zlo, pa se i nepozvana vila kasnije pojavila na ceremoniji kao veštica sa zmajevom kosom i izgovorila kletvu devojčici: da je u petnaestoj godini ubode vreteno i da padne mrtva. Kletvu je dvanaesta vila ublažila da devojčica zaspi na sto godina. Kralj naredi da u kraljevstvu spale sva vretena. Međutim, ostalo je jedno vreteno u kuli dvorca. Kada je princeza napunila 15 godina i, istražujući dvorac, stigla do kule gde je bilo vreteno, ubode prst i zaspi na sto godina. Kletva je bila toliko jaka da su i ljudi u palati zaspali, pa je dvorac potpuno obrastao biljkama. Nikom nije polazilo za rukom da preseče trnovitu živu ogradu, dok jednog dana nije naišao kraljević koji je sa svojim oštrim mačem prokrčio put do palate i poljupcem probudio usnulu princezu. Nakon toga su se svi u palati probudili i živeli srećno do kraja svog života.
Ilustracija: Honeysuckle – Josephine Wall Art Print
SUNCE/MESEC – SVESTLOST/MRAK
Iz ovog ugla gledanja, 12 pozvanih vila predstavljaju 12 meseci Sunca, a 12 Sunčanih znakova odgovaraju muškom principu simbola Sunca. A 13 vila odgovara 13 Mesečevih meseci, koja je simbol ženskog principa. Bajka Trnoružica prikazuje uticaj potisnutog na život čoveka, kao što simptomi bolesti predstavljaju našu stranu koja je u senci. Tako i Kralj sa svojom krutom odlukom postaje „poslanik senke” i pokreće sled nesrećnih dešavanja, jer trinaestu vilu sam promoviše da bude zla vila. Pre njegove odluke je bila samo vila, ali kada je izopštena, ta izopštenost probudi „ne volim” stranu i nastaje senka – i postaje zla vila. Ta koja nije dobrodošla će se osvetiti jer je isključena, a tu joj je bilo mesto. Ova trinaesta vila predstavlja naš potisnuti deo koji treba da pomirimo i prihvatimo kako bi postali celoviti, zdravi.
Kralj se sve vreme drži svog krutog stava i prati princip isključivanja onoga što ne želi da postoji. Zapalio je sva vretena u svom kraljevstvu, i dodatno povećao senku. Ignorisao je univerzalni zakon polariteta, po kom svetlost i senka idu u paru. Jedno bez drugog ne postoje. Ono što istisneš iz svog života to će se negde, u nekoj formi, pojaviti. Ostaće jedno vreteno i princeza će da se ubode koliko god da je kralj želeo to da izbegne. Palatu je zarasla gusta, trnovita živa ograda – što simbolizuje izmešteni polaritet ženskog principa. Ženski kvalitet, kada ne dobija granicu, prekomerno se razmnoži.
Kako bi se razuzdani ženski princip zaustavio, potreban je nov, fleksibilan kvalitet. To zastupa kraljević, koji je sa svojim mačem posekao neprohodno i trnovito šiblje i sa svojim poljupcem probudio usnulu princezu. Poljubac predstavlja dve strane polariteta – muški i ženski kvalitet – i simboliše prestanak borbe između njih.
Kao i kralj, mnogi žele virus da isključe iz svog života, što se zasniva na osećaju straha i zaplašenosti. Međutim, isključenje ne pomaže. Isključenje krši univerzalni zakon polariteta i ravnoteže. Šta se dešava spolja, kao što je Covid, ito je deo mene. Deo mene kao i mali prst, kao celina sam deo Celine.
Ono što pomaže:
Prihvatanje da je i virus deo celine i nešto potisnuto se kroz to manifestuje.
Suočavanje i usmeravanje pažnje na svoju ulogu, na svoje potisnute delove, na svoje strahove, na svoj bes zbog trenutne situacije. Sa ovim suočavanjem jedino možemo da integrišemo svoju senku.
Držite se podalje od ljudi koji vladaju nad vama, koji vas zastrašuju ili to podržavaju. Takva okolina sigurno slabi vaš imunitet.
Ilustracija: Prelude to a Kiss – Josephine Wall Art Print
SUNCE/MESEC – SVESTLOST/MRAK
Iz ovog ugla gledanja, 12 pozvanih vila predstavljaju 12 meseci Sunca, a 12 Sunčanih znakova odgovaraju muškom principu simbola Sunca. A 13 vila odgovara 13 Mesečevih meseci, koja je simbol ženskog principa. Bajka Trnoružica prikazuje uticaj potisnutog na život čoveka, kao što simptomi bolesti predstavljaju našu stranu koja je u senci. Tako i Kralj sa svojom krutom odlukom postaje „poslanik senke” i pokreće sled nesrećnih dešavanja, jer trinaestu vilu sam promoviše da bude zla vila. Pre njegove odluke je bila samo vila, ali kada je izopštena, ta izopštenost probudi „ne volim” stranu i nastaje senka – i postaje zla vila. Ta koja nije dobrodošla će se osvetiti jer je isključena, a tu joj je bilo mesto. Ova trinaesta vila predstavlja naš potisnuti deo koji treba da pomirimo i prihvatimo kako bi postali celoviti, zdravi.
Kralj se sve vreme drži svog krutog stava i prati princip isključivanja onoga što ne želi da postoji. Zapalio je sva vretena u svom kraljevstvu, i dodatno povećao senku. Ignorisao je univerzalni zakon polariteta, po kom svetlost i senka idu u paru. Jedno bez drugog ne postoje. Ono što istisneš iz svog života to će se negde, u nekoj formi, pojaviti. Ostaće jedno vreteno i princeza će da se ubode koliko god da je kralj želeo to da izbegne. Palatu je zarasla gusta, trnovita živa ograda – što simbolizuje izmešteni polaritet ženskog principa. Ženski kvalitet, kada ne dobija granicu, prekomerno se razmnoži.
Kako bi se razuzdani ženski princip zaustavio, potreban je nov, fleksibilan kvalitet. To zastupa kraljević, koji je sa svojim mačem posekao neprohodno i trnovito šiblje i sa svojim poljupcem probudio usnulu princezu. Poljubac predstavlja dve strane polariteta – muški i ženski kvalitet – i simboliše prestanak borbe između njih.
Kao i kralj, mnogi žele virus da isključe iz svog života, što se zasniva na osećaju straha i zaplašenosti. Međutim, isključenje ne pomaže. Isključenje krši univerzalni zakon polariteta i ravnoteže. Šta se dešava spolja, kao što je Covid, ito je deo mene. Deo mene kao i mali prst, kao celina sam deo Celine.
Ono što pomaže:
Prihvatanje da je i virus deo celine i nešto potisnuto se kroz to manifestuje.
Suočavanje i usmeravanje pažnje na svoju ulogu, na svoje potisnute delove, na svoje strahove, na svoj bes zbog trenutne situacije. Sa ovim suočavanjem jedino možemo da integrišemo svoju senku.
Držite se podalje od ljudi koji vladaju nad vama, koji vas zastrašuju ili to podržavaju. Takva okolina sigurno slabi vaš imunitet.
Ilustracija: Prelude to a Kiss – Josephine Wall Art Print